اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| برای ایران به صف شویم/ همین یک بند انگشت بند دل دشمن را پاره می‌کند!

بسته سی‌ودوم «خط و ربط» در حالی از نظرتان می‌گذرد که فردا ۲۸ خرداد و روز تعیین رئیس جمهور به دست ملت است و باید دید مردم سرنوشت خودشان را چگونه رقم خواهند زد.

خط و ربط| برای ایران به صف شویم/ همین یک بند انگشت بند دل دشمن را پاره می‌کند!

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بسته سی‌ودوم «خط و ربط» در حالی از نظرتان می‌گذرد که تنها چند ساعت به آغاز انتخابات ۱۴۰۰ باقی است و تبلیغات انتخاباتی نامزدها در این ساعات ممنوع است. فردا ۲۸ خرداد و روز تعیین رئیس جمهور به دست ملت است و باید دید مردم سرنوشت خودشان را چگونه رقم خواهند زد. بسته «خط و ربط» در ادامه تقدیم حضورتان می‌شود.

گوشه‌ای از دعوت‌ها به مشارکت حداکثری
 


برخی از چهره‌های حوزوی و دانشگاهی درباره انتخابات، انتخاب مطلوب و مشارکت مردم صحبت‌هایی انجام داده‌اندکه بخش‌های مهم آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان: در انتخابات ریاست‌جمهوری، اصل مشارکت در کنار اصل انتخاب اصلح تضمین‌کننده آینده بهتر برای کشور است. این مشارکت بالا است که می‌تواند وضع موجود را تغییر داده و نگاه‌های آسیب‌زایی که وضع معیشت را به چالش‌های کنونی مبتلا کرده بر هم بزند. مشارکت بالا، تامین‌کننده امنیت و قدرت کشور و برهم زننده مناسباتی است که علیه مردم و پیشرفت حقیقی کشور شکل گرفته است. 

وقتی می‌توانیم با یک مشارکت بالا چندین برابر یک مانور نظامی برای خودمان امنیت و قدرت ایجاد کنیم، قطعا معقول‌تر است که از این راه تکلیف خود را نسبت به مرز و بوم ملی و عقیدتی خود ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام مسعود عالی: جایگاه ریاست‌جمهوری، جایگاه آزمون و خطا نیست، باید به کسی رای داد که سابقه مدیریتی کلان داشته و در آن منصب‌ها هم درخشیده باشد. ساده زیستی، پاکدستی، جهادی بودن، باور داشتن به گفتمان انقلاب و نهراسیدن از سردست گرفتن حرف‌های انقلاب، از دیگر ویژگی‌هایی است که رئیس‌جمهور مطلوب باید حائز آنها باشد. 

رئیس‌جمهور آینده کار دشواری در پیش دارد، باید بتواند لطمه‌ها و ضربه‌هایی را که در طول ۸ سال گذشته به اعتماد مردم وارد شده جبران کند. قطعا اگر این اتفاق بیفتد، حداکثر حمایت اجتماعی نیز به عنوان یک پشتوانه قوی برای رئیس‌جمهور حاصل خواهد شد که این به خودی خود توان و قدرت جمهوری اسلامی را نیز در سطح جهانی ارتقا خواهد داد. 

آیت‌الله سیدحسن عاملی: انقلاب ما، انقلاب آرمانی بود، دموکراسی ما هم باید دموکراسی آرمانی باشد. راه ما راه دموکراسی است اما دموکراسی‌ای که قید خورده، جمهوری اسلامی. دموکراسی در فضای اسلامی یعنی مردم بازیچه دست تبلیغات رسانه‌ای که پشت پرده آن کانون‌های قدرت و ثروت هستند نباشند. 

ما انقلاب نکردیم برای قناعت به پایین‌ترین سطوح، ما انقلاب کردیم برای رسیدن به بالاترین سطح عدالت و آزادی و کرامت انسانی و این محقق نمی‌شود جز با انتخاب فردی که حریت و آزادگی داشته باشد و در بند هیچ باندی نباشد، تنها خود را متعهد به خدمت و دلسوزی برای مردم بداند و بس. 

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه:‌ مردم عزیز ایران همیشه با مردم‌داری و ولایت‌مداری و اعتقاد به رشد و پیشرفت ایران، این سرزمین پر از نعمت را از توطئه دشمنان در تاریخ ایران‌زمین نجات داده‌اند. ایرانیان که همیشه در تاریخ خود موحد بودند، نشان دادند که توحید با سیاست پیوند وثیقی دارد.

اکنون زمان آن رسیده است که مردم عزیز با حضور حداکثری خود، فردی را انتخاب کنند که در میدان سیاست با روحیه توحیدی دست به کنشگری بزند، جز از خدا نهراسد و در برابر غیرخدا مرعوب نشود و دلبسته خدمت به بندگان خدا باشد. اکنون فرصت آن رسیده است که مردم با انتخاب فردی که به افق تمدن‌سازی ملت ایران باور دارد، و نمی‌خواهد ایران دنباله‌رو تمدن مدرن غربی باشد، راه را به سوی رسیدن به این قله بگشایند.
 


همچنین ۶ نفر از مداحان شاخص کشور با از مردم برای حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری دعوت کردند.

منصور ارضی: امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید: کسی که عقل دارد از روز نخست انتخاب را برایش گذاشته‌اند. امام خمینی و مقام معظم رهبری زمانی که می‌فرمایند شرکت در انتخابات فریضه است یعنی واجب است. این دلایل دینی و قرآنی دارد.

حسین سازور: اگر کسی در انتخابات شرکت کرد و به نفر اصلح رأی داد، یقین داشته باشد مورد توجه و عنایت امام زمان و شهداست. دشمن تبلیغ می‌کند که ما در انتخابات شرکت نکنیم زیرا اعتقادات ما را نشانه گرفته است. خواهران و برادران ایمانی که به دنبال انجام تکلیف هستند، بدانند فریضه انتخابات اگر انجام شد، عبادات دیگر هم رنگ و بو خواهند گرفت.

سعید حدادیان: حضور پرشمار مردم در جریان تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی نشان از درک سیاسی مردم ایران است. من هم در روز انتخابات کنار مردم شرکت خواهم کرد.

محمدرضا طاهری: تقاضا و درخواستم از مردم به عنوان کوچکترین عضو ستایشگران این است که این بار هم به خون شهدا به خصوص سردار حاج قاسم سلیمانی اقتدا کنیم. ان شاء الله با حضور و شرکت در انتخابات جواب محکمی به آن‌هایی که در انتظار دلسردی ما از این انقلاب هستند بدهیم و با انتخاب خود نیز آینده کشور را تغییر دهیم.

سیدمجید بنی‌‌فاطمه: مردم و جوانان ما همیشه در صحنه بودند، هستند و خواهند بود. در روز رأی‌گیری هم خواهیم دید که مردم مانند شهدا که هیچ‌گاه صحنه را به خاطر وطن و دین رها نکردند، به پای صندوق خواهند آمد تا کمک کنیم و دست به دست هم دهیم تا ایران را بسازیم.

سیدمهدی میرداماد: انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین امتحانات مهمی است که در این ۴۰ سال در کشور ما وجود داشته است. امیدوارم در این دوره نیز مردم با یک تعصب کاملا انقلابی نسبت به نظام جمهوری اسلامی شرکت کنند. مردم به دور از جناح بندی‌ها و رنگ‌های مختلف مردم با هدف پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور پیدا کنند و موجب یاس و ناامیدی دشمنان شوند.

مهدی فضائلی تحلیلگر مسائل سیاسی نیز نوشته: مشارکت موجب همبستگی و تقویت همدلی آحاد مردم می‌شود؛ لذا هر مقدار که مشارکت بالاتر باشد این دو موضوع نیز افزایش پیدا می‌کند. وقتی همه ما علاقه‌مند داشتن ایرانی قوی هستیم، باید از یک دولت قوی نیز برخوردار باشیم و به این منظور باید متکی به پشتوانه قوی مردمی بود.

از گوشه و کنار انتخابات

- رئیس ستاد انتخابات کشور گفته: با توجه به آنکه تشابه اسمی در بین نامزدها وجود ندارد، نوشتن کد انتخاباتی آنها هم الزامی نیست. اما اگر کسی هم کد را بنویسد کار ثوابی کرده است. ما در هیچ شعبه‌ای در سراسر کشور کمبود تعرفه نخواهیم داشت.

- سخنگوی وزارت خارجه در حساب توییتری خود نوشته: به‌رغم تمامی موانع مربوط به مقررات کرونا در کشورهای مختلف، با تلاش همکارانم در وزارت امورخارجه، انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری در ۱۳۳ کشور با ۲۳۴ صندوق اخذ رای در ۵ قاره برگزار خواهد شد. در ۳ کشور کانادا (عدم موافقت دولت آن کشور)، یمن (محاصره) و سنگاپور (کرونا) صندوق نخواهیم داشت.

دعوت‌های توئیتری به مشارکت حداکثری

 

 

 

 

 

 

 

 


سحرگاه چهارشنبه ۲۶ خرداد و در آستانه‌ روز رأی‌گیری، از جدیدترین دیوارنگاره‌ میدان ولیعصر(عج) رونمایی به عمل آمد. این اثر به شعار «برای ایران به صف شویم» مزین شده است.

 


در انتها نیز فیلم منتشرنشده از توصیه شهید حاج قاسم سلیمانی به حضور گسترده مردم در انتخابات را مشاهده می‌کنید.

 


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول